Monday, November 15, 2010

M.I.N.Y.A.K

macam hari-hari b4 nie.. macam biasa aku bagun tok solat subuh dan tidor semula.... ermm... dan bagun
agak lambat pada hari ini. tau2 bagun abah n mama dah siap2 nak p pasar... mandi.. siap2.. dan rutin biasa wat air tuk breakpes.. dok la aku makan ngap roti jala sorang2 kat meja makan 2 sbb yang lain dah makan dan masih belum terjaga dari tidor.. huhuhuh......
                                
                 oK!! BENDA NIE YANG AKU NAK CTER SBNARNYA.... kan abah baru lik dari pasar kan.. bawak balik satu bungkus keropok losong.... bagi kat aku soh aku goreng sebab dia tau anak2 dia x cukup makan roti jala 2.. hihihi :)) memang kami kuat makan!!!!

                  dengan berbesar hatynya... dan relanya... aku g dapor mak aku.. cari kuali... tapi kuali 2 ada minyak GORENG IKAN MASIN... aku wat tunggu jeala turn nak basoh... sbb kat c2 berdirinya seorang wanita yang bergelar MAMA..... aku dok lepak2 kat c2... tetibe.....

"ish ... budak fiqah nie!! nak masak ka x nie.. dush... kalu x nak goreng kopok 2.. mama nak soh masak nasi.." ermmm .. :=__="
"nak2... tapi nak basoh kuali x boleyh.. 2 x masak ".... hahah... saje jea... padahal ada ja sink satu lagi.. lalalala~~

k.. xpa2.. sental nyer sental.. da sudah.. letak atas dapur la pe lagi.. ermmm... k... cari minyak..... menuju ke tempat penyimpanan minyak mama aku.. buka tempat 2.. ada 3 balang.....
1
....
.....
2
....
.....
3
.............
nie la bab aku paling lemah.. minyak ner satu nie??? ting.. tong.. tion.. tong... hu...!!!! tutup api dulu... kuali da berasap... angkat satu2.. n then amik mau.. soo,, balang NO2!! yes!! jumpa.. yeay!! tpi.......................... x cukup uh.. so.. experiment aku lakukan skali lagi.. jdi NO3!! hahha.. ske4! ngat ka da btol.. elok nk tuang....

"heyy!!! bukan minyak 2 dik... minyak goreng ikan 2..." alaaaaa.. haty ku berkata..... ngat ka da btul.. hurmm (=_____=)''

dengan yakin nya.. mestilah minyak satu balang ag 2.. hahahah aku amik.. x tny mama dah.. sbb YAKIN la katakan.. wewewe~~ ok aku teruskan job aku dengan bangganya.... da masok da semua2 2..... skali lagi... apalak nie??? ada bau... bau IKAN MASIN... haa .... sudah......

"adik kamu guna minyak mana nie??? "
" tu..." sambil tunjuk kat mak aku...
"la... kan mama da kata minyak2 bawah 2 minayk goreng ikan... yang 2 minyak GORENG IKAN MASIN.. eyyy!!! budak nie.. kamu makan la kopok 2 t.. kopok bau ikan masin.... bla..bla..bla... "
hehehehhe..
aku missunderstood kat situ sbnarnya.. aku inagt ka mama aku kata minyak yang aku tunjuk ja 2 minyak goreng ikan... xtau lak ada minyak goreng ikan masin kat situ.. hihih... maklumla... kat UTM x masak.. alasan kan.. hahahahah

k lah.. dalam hati aku kata... satg tukaq la..
keropok atas dapur..... aku g jejalan kat ruang tamu dulu.. makan buah delima ngan adik2 ngan akk aku...
tiba2.. skali lagi
"FIQAH!!!! da garing nie.. nak tunggu rentung ka???"
hahahah... opsss mama.. lupe..maaf ea..
 
aku angkat la.... memang nak rentung dah pon.. cak3... istimewa tuk aku la katakan... jadi aku tunggu la minyak 2 tahap kepanasan dier berkurangan. wak2 2 mama aku kua g amik serai kat lua.....
bila mama aku masuk... tetiba... wat keberapakalinya aku un  x bilang...
"FIQAH.... xnak masak lagi ka???"
waa~~ waa~~waa~~ sangat ralik aku rinie.. semua wat keja x kena.. k lah.. terus goreng dengan jayanya..... hihih :) samapai la aku berjaya tutup api 2 semula..
lalalalalal~~~~

tapi yang paling aku syok skali... aku nak refil pinggan yang mula2 2... tgok2 da xda.. nampaknya keropok losong goreng minyak ikan masin aku sedap gak ea.. da abis.. agak dah tadi.. mesti abis punya.. hahhahah

jadi kat sini aku nk habaq la.... kalu sapa2 kena sewa umah ngan aku t.. dok satu bumbung ngan aku satu hari nanti... sila asingkan minyak2 nyer.....
minyak masak.. minyak moto.. minyak 2T.. minayk 4T.. pelincir.. minyak gas.. dan apa saja jenis minyak x kira la minyak gamat atau adik bradiknya..... jgan letak skali.. t ada lak orang makan masakan guna DIESEL..hahahhahahah..........

pas nie aku nk amik kelas KENAL PASTI MINYAK!! HIHI SAPA NAK IKOT ANGKAT TANGAN!! (=__~)//

No comments:

Post a Comment