Wednesday, November 17, 2010

.k.o.r.b.a.n.

ok.. pagi yang indah~~ bagun pagi nie x feeling tok tidor semula... ALHAMDULILLAH... aku dapat merasai Adidiladha tok taun nie.. syukur ya Allah... Aku masih di panjangkan umur....

ok..... seperti biasa.. bagun pagi.. breakfast da tersedia.. makan2.. nyum2 ngan family b4 g ke masjid... ok!! siap2... sbb aku xcited nk raya baju aku da siap2 iron mlm td.. weee~~  lincah2!!!! walau un masjib blakang umah ja... sbb takut ramai orang kat masjid.. xda tempat......

assalamualaikum wbt.... k selesai ja dengar khutbah.. lik la ke umah... abah n mama siap2 nk g tolong korban kat masjid.... mereka adalah antara khairiah kat situ... 10 ekor semua nya.. lembu dan termasok 2 ekor kerbau..... konyang daging orang KPG EXPO uh....

lalalal~~ ngah sedap2 bersantai di umah.... abh lik bawak banda2 nie... tau dak apakah ini??? mak aihh bau.... L.E.M.B.U. huhuhuh

nie la benda2 tu....


tau dak apa nie???? ermmmm...
pk2 la...

huh!!! bapak busuk... yarkss.... arahan dari abh.... adik angkat bawak p blakang.. t abah lik abah wat./ ok la.... dengan gagah nya aku angkat,, eww~~ berat la..... masuk rumah asa mcm belari 200 kilometer.. sempit dada aku angkatnyer... huk hak huk hak..  :O
setelah beberapa jam,,, abh lik.. bawak lik la mcm2... ermmm... k x nak cter yang 2... benda nie aku nak kongsi..... benda2 yang abh bawak lik mula2 td 2.. perut muda , perut, ngan perut kitab.. tau dak???? ermm.. kalu x biase memg yarksss la korang tegok.. tapi da biasa.. orang kampung la katakan... ermm.. benda2 nie orang pakat buang ja... sebab nk proses dia kasi cun.. bersih... n sedap di makan agak COMLICATED.. orang mlas nak kisah.. tapi aku ada mama ngan abah yang sgt rajin... hihihih jadi.. abah bawak balik la tuk kami makn anak branak n sedare mara... wooowww!!!

first of all.. benda2 nie kena lumor ngan kapor dulu.. nk buang kulit dier.... k... tgok nie...

 dalam nie perut2 yang x muda.. hihi ... rendam ngan air kapor.... nampak best kan?? yarkss ka?? x2..x2.. ok ja.. bau dia ja yang kurang sihat.. hihi


 k... korang ... nie bukan KAIN BURUK K!! nie la perut 2... itam kan... tgok un xlalu... hihi
but it nice.... paly arounds!!! ahakss...

    dalam aktiviti nie.. aku merangkap asistant abah n mama aku... ermm.. best!! kite busuk sama2 ea... kapor 2 boh sbb nak ilang kan itam2 2 (lapisan luar dier) erm... kalu x boh.. sental la kau.. itam kat c2 gak!! aku blaja skill2 nie coz x nak la tau mkan ja.. nak wat xrety t.... k.. kapor 2 panas.. so, menyebabkan benda mudah nk kuar... k.. lihat ea.. mama aku sental benda nie...

jirus air pon da ok.... jirus .. kuaq la... ermm.. tapi ada part2 yang kena menggunakan tenga xtra ckit... coz DEGIL nak mamposs... hihihi......  bab2 pancut air nie.. serahkan pada yang pakar.. aku la 2.. hihihi.... saba.. aku x take turn ag nie.... k nie baru aku cter sal perut yang XMUDA... perut muda lum ag.... perut2 nie.. rendam sat ag dalam air kapor 2... nak g ilang yang dedil2 2.. maklum la.. DYNAMO x digunakan.. kesan degil x hilang... hihi :)))

 nie sampai la kat turn perut muda nie.. wat banda nie best.. aku suke.. I lOIKE!! ermmm... sebab aku yang wat xda la gambar2 nak wat dier gano... ermm tapi x pa.. aku cter la.. nk kongsi2 pengalaman.... ermm....

k nie dier perut muda 2... ermmm nampak macam apa??? jgan geli k... kalu masak sedap uh!! x cuba x tau noh... k.. nie aku snap b4 aku nk start keja 2 nya.....
  
bnda nie mcm tiub.... usus ka??? mgkin korang leyh tny mak ayah korang... hihihi.... bnda nie sgt la panjang.. so.. potong2 la dulu.. xyah la potong panjang2 sgt.. pendek sudah.. senang nak alirkan air t kat dalamnya... k!!! xctualy ad la bnda yang ******* dalam salur 2... tapi.. dun wory... cuma makn yang belum dicerna k...... k.. tyme nk cuci side dalam 2 yang best... kepala getah paip p korang jolok masuk p kat lubang yang ada... t dier akn jadi mcm belon... membesar bagaikan johan!!! hihihi.... make sure la.. korang benda nie x tersimpul atau sewak2 ngan nya ... kalu x... pecah yok.... pecah... jadi bila pecah... mancut2 la air 2..... boleyh mandi free!!! hihih
cuci la korang... go! fatin go!! aku wat bnda nie lama gak... coz sekor lembu nyer perut muda... sakit pinggang mcm nek bus dari jB ke KAMUNTING.. hih
 nice yok keja gnie.. main air.. main busuk.. orang kampung memang cmnie.. hihihi :))
cnie aku tunjuk bnda2 yang aku.. mama.. n abah.. da proses 2... nie la dier... n version nie.. version da sipa rebus... hihih 
nie la hasilnya.. tapi yang nie x best ag nak makan.. pangang la yek.. nyumm!!! asa dier memg terbaik la... (pERUT mUDA).. I love it!!!
 hih.. ini lah perut YANG X TUA 2.. wat kerabu perut ngan toge un da ok!! terbaek la...
 k... byak bnda aku wat.. semua 2 pengalaman.. kalu korang nak rasa pengalaman nie.. mai raya umah aku taun depan.. enjoy k.... kena blaja jugak la ea.... ermmm... jgan beli pasar jea.. hihihi... mugkin ada orang x mkn.. tapi bnda nie best yokk.... try la... xgeli.. sedap sgt.... erm.. nyum2...

bila wat benda nie.. tringat arwah wa aku.. :( dulu nk makan lik kampung dah ada ... dier simpan tuk anak2 buah dier.. lapi skrg wa dah xda.. sedihnya.... sirius sedih... wa rindu wa~~ sob3

E.N.J.OY!! kalu masih ada aidiladha wat aku taun depan... nk wat lagi!! best!!! nie la aku... O.R.A.N.G.  K.A.M.P.U.N.G   (^___~)

   

No comments:

Post a Comment