Thursday, December 16, 2010

aku TEGAR dengannya~

kerja aku nie aku wat sejak umur aku 10 tahun.. kalu dihitung, dikira, dicongak.. agak lama dah la aku berkecimpung dalam bidang nie... aku suka.. ILOIKE!! sebab 2 aku KETAGIH.. x kisah la apa orang nk kata... kalu aku dah suka.. aku tetap suka.... hihihi

cnie aku story mcm na aku ley terjebak ngan benda ni...

mula2 dulu aku cuma tengok dari  jarak jauh ja.. tiap2 ari tengok... almaklumlah kan.. kalu dah tengok 2 mesti la ada keinginan nak mencube ka...persekitaran membawa faktor menjerumuskan diri dalam sesuatu keadaan 2.. oucchhh . dah lame.. aku bertambah berani.. haaa.. jadi aku rapatkan diri aku dengan INSAN yang melakukan kerja2 tersebut.. bila dekatkan diri.. mula la ku jerk cikit2... and finally, benang dah masok lubang jarum.. hooreeyyyy!!

ok2... pas2 dengan jayanya aku aku slow2 join da group... INSAN tersebut ajar aku guna cebisan2  jea.. aku pon ok la.... saya budak baru belajar.. slow2.. x boley gelojoh.. kalu gelojoh t bahaya kan diri sendiri...

here i share da STEP :

1) cucuk-cucuk .. kasi serong sikit
2) pusing-pusing.. 2 kali pon da cukup
3) pas 2 tarik-tarik.. kasi kejap.. baru cow2
  wat la pusingan sampai la join balik... to da SGG benda nie boley gak panggil TERABAS
hihihi~~

pas2 bila INSAN tersebut tegok aku da pro... dia soh aku try buat dekat family aku nyer dulu..
bila sucsess... mula la aku try yang orang lain punya... memang aku suka lah.. dah PRO la katakan.. hihihi~
INSAN tersebut pon adjust la aku kat kawan dia... aku pon ON jeala.... ada gak money yang masuk..
satu barang aku dapat RM2.50.. zaman dulu la.. yang paling best bila ada perayaan... tambah2 RAYA AIDILFITRI.. lagi masuk la... aku penah capai sampai RM300 ringgit wat benda nie....
tiap2 taun buat sampai la aku darjah 6..

bila masuk form 1.. da mula slow.. sbb aku masok hostell... tapi aku masih diperlukan tuk wat benda 2.... bila aku balik ada jala.. dapat la aku buat duit belanja aku kat hostel..... bila raya pon ada gak..
ada satu tahun tu.. aku wat kat skola... bila aku free.. sebab nk membantu INSAN TERSEBuT

sampai sekarang aku still ON dengan kerja tersebut.. balik umah ja .. ada jea benda 2 tuk aku complete kan.. tapi skrg aku tolong ja.. x amik upah... wat sebagai kerja sampingan.. xda la aku bosan sanagt... isi gak masa lapang aku... hihihih~~~

actually kerja nie best kalu minat.. aku MENJAHIT la.. tolong mama aku.. jahit tengkok baju.. JAHIT MATA LALAT... ermm.. best!! tolong mama aku.. INSAN yang aku sebut dari tadi 2 mama aku la.. thankss mama ajarkan adik.. ILIKE WHAT i DO n DONE!!

:)))


hasil kerja aku...
dari dulu sampai la sekarang..
aku sekadar membantu..
kerja nie lah sumber pendapatan..
ayatku sungguh sadis... hihi

No comments:

Post a Comment